Perhatian!!

Ada beberapa post yang telah hilang gambarnya. Saya akan update balik gambar tersebut satu persatu ye. Harap masih sudi singgah ke sini ^^.

Monday, August 17, 2009

Alahai chicken poxxx...

Saya ambik sedikit kesempatan utk post n3.
Amjad tgh main, semua brg dia 'kemas' :003:..hihi.
Termasuk hari ni dah 4 hari suami demam, kena chicken pox..
Hihi..nak wat cam ner, dah besar baru nak kena :022: .Jadi kena kuarantin dlm bilik tamu. Langsung tak boleh pegang Amjad.
Saya lah kena jaga Amjad 24 jam. Masak pun sambil dukung..nak menjahit pun, kekadang duduk atas riba. Jadi memang takboleh nak menjahit. Kesian juga Amjad, nampak je abahnya dia berkejar nk pergi dekat. Abah pulak, lari masuk bilik.
Dua-dua kesian..Abah rindu anak, Amjad pun rindu abahnya. Ada sekali tu, dia ambik HP..angkat letak kat telinga terus cakap "abah, abah!!" Ayoo..
Saya memang penatlah sikit. Tidur agak lewat sebab nk siapkan beg tempahan. Nak mula menjahit pun nak kena tunggu si kecik tu tidur. Dia pulak kalau tak pukul 11-12, susah betul nak tidur. Layan jela..:019:. Rumah pun kelam kabut..

Cerita pasal abah Amjad pulak. Hari Khamis tu dah rasa penat semcm je, rasa mcm nak demam.
Jumaat kena pulak hujan panas, balik rumah muncullah biji2 berair. Sahla kena chicken pox.
Abah ni, demam ke tak ke selamba je di pergi beli suratkhabar dgn muka berbintik2 tu. Hihi..
Tapi hari ni dah penuh satu badan, takdela keluar rumah lagi. Doc ckp kalau demam tu maknanya biji2 merah tu nak keluar lagi. Hari ni dah tak demam jadi dah tak keluar lagi biji2 tu,tunggu kering jela.
Saya telefon makcik kt kampung tlg carikan daun semanbu/bambu. Daun ni saya alaskan tempat tidur dia (letak bawah cadar..jgn tidur terus atas daun) dan buat ubat sapu (blend dgn beras campur air). Memang berkesanlah daun ni. Suami tidur takde lagi rasa gatal2 merenyam.
Harap2 cepatlah sembuh, mintak jauh janganlah Amjad berjangkit. Lagipun belum suntik imunisani utk demam campak.
Lagipun, tinggal beberapa hari lagi nak sambut Ramadhan.
Abah tentu sekali nak pergi terawih. Sekarang ni jadi ulat buku, memang rehat betul. Oklah tu, lari kejap dari kesibukan kerja.

Pada semua..
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

Semoga kita semua dapat ambik kesempatan beribadah di bulan yang penuh berkah ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover