Thursday, June 24, 2010

My Sketch

Dah lama saya tak melukis. Hari ni tiba-tiba gian nak melukis. Kalau ikutkan zaman sekolah dulu, saya suka melukis, mewarna. Selalunya saya akan dipilih untuk masuk pertandingan. Tapi sayangnya, bakat tak diasah mengikut jalan yg betul jadi terpendam begitu saja.

Saya sebenarnya tengah mencuba untuk menukar header baru. Bukan yg lama tak cantik tapi saya nak letak besar kat atas tapi tak boleh nak resize yg asal jadi besar. Bila resize jadi besar gambar jadi tak jelas dan tak cantik. Jadi saya cuba buat sendirilah. Tapi dari dulu saya memang allergic dengan watercolor jadi saya sekadar buat lakaran biasa je. Bukan allergic apa, sbnrnya takut tak jadi. Mungkin satu hari kena cuba juga guna watercolor.


Ni header lama. Kak Emila yg buat. Tentulah cantik. Orangnya dah memang pakar dalam bidang ni ^^.


Salah satunya gambar lampu ni. Gambar ni biasa je. Budak sekolah pun boleh lukis..hihi. Saje je sebab nak simple je.

Saya cuba lukis burung pulak. Susah jugak bila dah lama tak melukis ni. Tak begitu sempurna, masih kaku. Tapi memadailah buat masa sekarang ^^. Nanti nak edit jadi header pulak.

8 comments:

wan said...

wow... ayu mmg talented!

ayu said...

Alhamdulillah, bolehlah sikit2 wan :)

ct as said...

wahh..ada bakat terpendam rupanya ayu ni. practice make perfect..

ayu said...

hihi..kena practice selalulah kan ?

ummi izah said...

as'kum ayu jengah ke sini pulak..maaf yer lambat membuat kunjungan balas..sibuk mengupdate kat FB kat sini ngan Craftzone diterlupakan hehe..Wahh memang dah berbakat sejak azali..agaknya sekarang kalo rajin melukis lagi sure makin lama makin cantik..keep it up yer..

burung tu cantik..header pun jadik cantik ^_^

dibah said...

wahh...ayu memang pandai melukis lor...dah tukar header nampak..tapi saya sangat suka header lama..cari gak header camtu..rupe2nye custom made...patutlah cantik sangat...

sweetlilcraft said...

tulah..tp nak wat ne?? nak resize jd besar tak boleh. mtk ngan kak emila copy pn takdpt.

sweetlilcraft said...

w'salam ummi..
alhamdulillah, biasa2 je ummi :) Insyaallah, kena practice lg ni. thanks ummi ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...