Thursday, October 8, 2009

Frustnya..


Bila berniaga ni, macam-macam kerenah pelanggan. Berniaga online ni kita bergantung pada kejujuran seseorang dalam urusniaga.
Kekadang kita dapat pelanggan yang jujur dan amanah kekadang tidak.

Saya agak kecewa apabila ada yang menempah sesuatu produk tapi bila dah siap orang tu senyap je. Kalau taknak pada produk yang dibuat, apa salahnya beritahu dan respon pada email atau sms. Beritahu saya apa yang anda tidak puas hati pada sesuatu produk, jadi saya boleh ubah atau baiki kekurang itu. Sekurang-kurangnya, hargailah masa yang saya habiskan untuk hasilkan produk tersebut. Saya pula jarang ambil bayaran deposit pada sesuatu produk yang ditempah, kalau hal ini berlarutan terpaksalah saya mengambil deposit untuk tempahan seterusnya.

Ada juga bila saya tanya feedback pelanggan yang telah mendapat produk yang ditempah, senyap je tanpa respon. Langsung tidak dibalas email, sms atau ym. Teruk sangat apa yang saya buat?? Kalau dulu hubungan baik je, sekarang dah terputus hubungan tanpa saya ketahui sebab musabab. Betul2 frust.....
Mungkin tak suka..tapi tu lah, saya tak harapkan pujian tapi apa salahnya respon walaupun ia adalah kritikan.Jadi saya boleh perbaiki mutu kerja saya. Perlu juga diingatkan, saya bukannya profesional. Hanya amatur dlm bidang jahitan mahupun kraftangan, cuma ingin berkongsi hasil tangan dengan rakan-rakan di luar sana. Saya juga tidak mangambil untung yang banyak.

Terima kasih banyak2 pada rakan2 lain yang menempah dan memberi respon yang positif ^^
Harap dapat berurusniaga lagi dan anda gembira dengan produk yang dihasilkan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...