Tuesday, May 5, 2009

:: Make Up Blog - Tukar Background ::

Salam semua,
Saya sekeluarga sampai dr Penang hampir pukul 11.00 malam Ahad lepas.
Jam teruk, penat badan duduk dalam kereta seharian.
Gambar2 nanti upload kemudian ye.

Hari ni saya nak bagi tutorial sikit, tak pandai sgt pun tp bolehla utk dikongsi dgn rakan2 blogger..terutama CikEpal dan Azwanizam.
Ok..mula2 sekali:
1. Buka edit html (customize then edit html)
2. Downloud full template dulu, kalau rosak atau tak jd ada back up.
3. Saya ambik layout pyzam dulu, pastu baru buat editting pd background.
4. Untuk background, bole tgk pd gambar dibwh:
a) Pada background image yg sy gariskan merah tu..tukar url background yg kita upload dr photobucket, imageshack atau mana2 image uploader.




b) Kalau gambar tu kecil, pastikan background-repeat:repeat; sama spt yg saya gariskan warna hijau pada gambar di atas.

5. Klik preview dulu, tgk hasilnya. kalau dpt display dgn baik dan cantik background nya bolelah save.
6. Background boleh tgk kt sini, search kt sini, sini atau search je kt google.

Harap dpt membantu. Nanti ada masa saya bg lagi toturial lain.

Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...