Perhatian!!

Ada beberapa post yang telah hilang gambarnya. Saya akan update balik gambar tersebut satu persatu ye. Harap masih sudi singgah ke sini ^^.

Friday, October 31, 2008

DeMam..

Alhamdulillah..sekejap je demamnya. Kisahnya, tersedar pukul 5pagi malam semalam,semalamnye..(28hb la tu) hehe. Rasa tak larat sgt nak bangun, bdn lenguh2. Sebelum tu memang dah bangun susukan Amjad,masa tu ok lagi.Tapi memang dah rasa sakit pinggang.

:minimo_36:
Tup-tup, lepas tu dah mula sakit kepala, mual, nak muntah, sakit perut..pendeknye sakit satu badan. Terpaksala kejutkan suami tercinta..dgn muka kesiannya, minta suami buatkan nestum..(tak malu tul..hehe) (Dah nangis dah sebenarnya..hahaha, manja tul la ibu Amjad ni) Suami pun bangunla, buatkan nestum, bawakan biskut lagi..pastu, kena suap lak tu. (Nak wat camne..taklarat sgt nak bgn). Perut tu sakit sbb gastrik mula datang balik sejak susukan Amjad. Mana taknye, waktu tido manala kita makan lagi..cuma minum air kosong je tiap kali Amjad bgn nyusu..last2 kita yg perut kosong.
Badan memang lemah sgt, tangan pun tak bole nak genggam, apalagi nak angkat Amjad yg dah 6 kilo lebih.

:minimo_41:
Amjad nak nyusu, suamila angkat letakkan kt tepi sy.Nyusu sambil baringla. Kesian Amjad..ibu langsung tak bole angkat Amjad. Bangun solat subuh, sambung tido balik..breakfast, biasala..suami yg buat.. Nasi goreng..hemm..nasi gorengnya memang sedap dia buat dari yg sy buat.(tau takpe..)
Pukul 11.00 pagi, lepas suami mandikan Amjad barula pergi Poliklinik Umra. Tapi..punyala lama tunggu, tgk org takdela ramai benor. Sy ni dah la tak larat nak angkat kepala,terlentok kt kerusi tu. Last2 pi tanye makcik kaunter, tup2 baru nak g hantar sy punya kad..alahai. Nasib baik kejap je, pastu terus panggil..check dgn Dr.Ummu. Alhamdulillah..doktor yg bestla, peramah, explanation yg lengkap..soalan2 semua sudah djwb tanpa disoal. Tak jadi nak marah.
:minimo_38:
Yang paling suami suka apa?? Hemm..doktor pesan dapat kan je 4-5 orang anak setahun sekali... Barula stop dan merancang..hahaha. Insyaallah..kitaorang pun 5 tahun baru dpt Amjad..ada rezeki yg Allah bagi, kami terima dgn syukur.
:minimo_39:
Petang tu..dah baik dah. Cuma still sakit2 badan..suami pun hari tu terpaksa cuti. Kesian dia.. dua2 kena jaga, ibu Amjad dan Amjad sekali..sayang Abang..maafkan ayu susahkan abang ye.

post  signature

Monday, October 27, 2008

Air Mata..

:pandaGeli_21:


AIR MATA ada kalanya penyubur hati, penawar duka dan ada kalanya ia menjadi buih kekecewaan yang menghimpit perasaan dan kehidupan ini. Air mata seorang manusia hanyalah umpama air kotor yang berlimpahan. Namun setitis air mata kerana takut kepada ALLAH SWT persis permata indah yang bergemerlapan terpancar dari segala arah dan penjuru. Penghuni syurga ialah mereka yang banyak mencucurkan air mata demi ALLAH SWT dan RasulNya, bukan semata-mata kerana harta dan kedudukan serta hal duniawi.

Pencinta dunia menangis kerana dunia yang hilang. Perindu akhirat pula menangis kerana dunia yang datang. Alangkah sempitnya kuburku, keluh seorang batil… alangkah sedikitnya hartaku, kesal si hartawan (pemuja dunia)

Titipan dari seorang sahabat yg jauh, moga pahalanya melimpah dan berpanjangan..

post signature

Sleepytime..

:minimo_33:
Babies love consistency and establishing routines now will help your baby down the road. Bedtime is an especially important ritual around which to create a schedule. Put your baby down for bed at the same time each night. Try giving her a bath, singing to her, or feeding or rocking her right before bedtime to relax her and ease the transition into bed. Whatever works, do that every night so your baby associates the routine with going to sleep. A baby cannot put herself to sleep or understand her own signs of fatigue, so learn to recognize the signs that she is sleepy and put her down as soon as she seems tired.

Tip from Baby weekly

post signature

Saturday, October 25, 2008

Warehouse sale..

:crab1:

Hari ni dapat gak g Metrojaya Warehouse Sale..Wuuii!punye ramai orang, siap kena tunggu beratur dulu baru dapat masuk. Tapi rezeki anak, bila orang yg jaga pintu tu tgk kite ada anak kecik dia bg kitaorg masuk dulu..potong 'Q' gakla. Syukur, tak sampai 5 minit pun tunggu kt dpn tu. Memang barang murah..tapi susah gak nak memilihnye sbb crowded sgt. Lagipun..takut nak lama2 sgt..kot kang Amjad nangis.

:crab1:

Tapi, syukur alhamdulillah..anak ibu baik hari ni. Lepas shopping, pegi lak 2 buah umah-open house raya. Amjad still ok..bagus anak ibu,mmuah..

:crab1:

Dpt grab 1 handbag baru..70% diskaun tu, kira berbaloi la..Terima kasih abang..ihik
Nila sebahagian barang yg dibeli..



post signature


Friday, October 24, 2008

Emoticon Upin dan Ipin

@upin01 @ipin01 @mail01@ehsan02 @kakros01
Sesapa yg berminat bolehla dptkan kat blog menjerit

Tuesday, October 21, 2008

Emoticon yg Kiut Miut..


:crab1: :littlegirl1: :puteh_2: :mPening: :flower: :girl_4: :pandaGeli_32:

Terima kasih banyak2 la pada yg create emoticon ni. Memang comel..
Sesapa yg berkenan bolela lawat blog munirah dan chokilala . Diorang ni mmg kreatif 'metif' tul. Pada kak tirana. Ni link tuk emoticon tu..cara dapatkannya ada kat blog chokilala.

Toybox dari Reena..


Comelkan bunny ni..??
Terima kasih banyak2 ye reena.
Sori sangat coz tak perasan pun ada bunny tu tuk saya.
Terima kasih sekali lagi coz tak lupakan saya ni..:kiss:

Sunday, October 19, 2008

Gambar..


Inilah kerja seharian..mengedit gambar Amjad
:laugh:

Saturday, October 18, 2008

Jom Shopping..

:vacation1:
Jom shopping kat stadium..

Tempat:
Stadium Malawati Shah Alam

Masa:
23-25 Okt (10am-7.30pm)
26-27 Okt (10am-7.00pm)

Saya postkan yang ni je sbb insyaallah nak pergi..dekat je ngan umah. Sesapa yang nak maklumat lanjut atau nak tau sale yg lain, bolelah klik kat sini. Selamat bershopping tapi berpada-pada ye..
:naikmoto:


Wednesday, October 8, 2008

BuAt SaHaBat..

@kakros01 Apabila kau ingin berteman janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin dengan satu kelemahan kau mungkin akan menjauhinya..
Apabila kau ingin berteman jgnlah kerana kebaikannya, kerana mungkin dgn satu keburukan kau akan membencinya...
Andai kau ingin sahabat yang satu jgnlah kerana ilmunya, kerana apabila ia buntu kau mungkin akan memfitnahnya...
Andai kau ingin seorang teman jgnlah kerana sifat cerianya, kerana andai ia tidak pandai menceriakan kau mungkin akan menyalahkannya...
Andai kau ingin bersahabat, terimalah dia seadanya, kerana dia seorang sahabat yang hanya manusia biasa..
Jgn diharapkan sempurna kerana kau juga tidak sempurna, tiada yang biasa-biasa menjadi suatu yang sempurna...
Tapi bersahabatlah kerana Allah, bersahabatlah kerana aqidah Islam, bersahabatlah kerana kita saudara fillah.

@kakros01Sahabatku…Ku doakan dikau menjadi golongan yang MUTTAQIN, yang setiap detik bibir basah dengan nama ALLAH, hati jernih mengagung ILAHI, jiwa rindu bertemu RABBI, hidup dan mati dalam HABBATUL yang HAKIKI…

Renungan Bersama......

:reading:Diriwayatkan oleh Ahmad, hadis yang diterima dari Aisyah r.a. mengatakan:" Pernah satu hari Rasulullah s.a.w masuk ke rumahku ketika aku sedang menangis. Melihat saya menangis beliau bertanya: "Mengapa menangis?" Saya menjawab: "Ya Rasulullah, engkau telah menceritakan Dajjal, maka saya takut mendengarnya. " Rasulullah s.a.w berkata: "Seandainya Dajjal datang pada waktu aku masih hidup, maka aku akan menjaga kamu dari gangguannya. Kalau dia datang setelah kematianku, maka Tuhan kamu tidak buta dan cacat."

:reading:Rasulullah saw bersabda: 'Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian dia mengiringinya dengan enam hari dari bulan Syawal maka itu seperti berpuasa sepanjang tahun.' (Sahih Muslim Hadis No: 1164)

BaRu BaliK..


:mRempit:Semalam baru sampai umah dr kg..bertolak dari kg kul 10pg, sampai Karak hujan punyela LEBAT. Aku dok blkg ngan Amjad..dalam dok dodoikan Amjad tido, aku pon terlelap sama:sleep:. Tetiba je rasa cam badan bergerak kekiri kekanan..terjerit gak..:mNo:

"Abg elak apa?!"..
"Takla..jalan licin! Hampir terbabas..cam org taruk minyak je"
"Slowla skit bang. Nasib baik takde apa2"
"Dah slow dah. Alhamdulillah..hahh..berderau gak darah abg.":mPeluh:

Hish3, syukur sgt..masa tu kete dok line tgh..nasib baik takde kete kat kiri kanan. Kalau tak apala jadinye dalam hujan lebat tu. SYUKUR..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It button on image hover